Pest eller kolera

Idag mötte jag en gammal vän och kniven vreds om i hjärtat. Sorgen kröp fram. Sorgen över det som kunde varit men aldrig blev. Att mitt liv…förvandlades…hamnade på paus…och jag förvandlades till…en trött, sliten Funkis-Mamma utan egentid och borttappade ambitioner. 

Jag är välsignad med underbara barn med lite plus på. Men ändå. JAG då?

Och kanske värst; utan förklaring förefaller jag oengagerad, med blir jag ett offer.  Pest eller kolera.

One thought on “Pest eller kolera

  1. Känner igen mej i de du skriver…
    Jag då?
    De fins ingen egen tid och ingen vila man måste vara på hela tiden.
    var hämtas kraft till att vara på någonstans för imellan är batteriet till on knappen urladdat.
    Om man desutom är ensam förälder fins de inte någon möjlighet att kunna ladda upp sitt batterie för ny kraft.
    De e slitsamt att vara förälder till ett annorlunda barn men jag skulle inte vilja byta ut honon bara önskar de fans en hållbar medicin som trollade bort alla utbrott och trots symtom han visar.
    De skulle hjälpa enheldel.

Kommentera

