Hopp & Kärlek

Många gånger är det lätt att fångas av det tunga, av det som sliter och glömma de ljusa sidorna med ett speciellt barn, åtminstone har detvarit  så för mig med mitt speciella barn. 

Saker i mitt liv som är bättre:

  • Få saker får en att känna sig så viktig som det lilla barnets totala kärlek, känslan när någon lyser upp och springer emot  en ropandes ”mamma, mamma, mamma!” är härlig. Mitt barn blir fortfarande själaglad av att träffa mig, långt efter att hans jämnåriga bytt fokus. Att fortfarande få ”prutta” på magen under förtjusta fniss är en gåva.
  • En hel rad nya människor har kommit in i mitt liv som jag aldrig mött annars. Människor med helt andra livsval och tankar som fått mig att fundera över vad som är viktigt i livet. En del har lärt mig saker och andra jag fått utvecklas tillsammans med. En del har verkligen urmanat mina fördomar, andra har jag fått utmana. Kanske har jag framförallt fått inse att det som är lätt för mig kan vara oöverstigligt för en annan.  
  • Jag har lärt mig värdet av tacksamhet. Inte mot samhället eller så, utan snarare fått öva mig i förmågan att glädjas åt silverkanten även när molnen hopar sig. Att känna glädje för det bra istället för att tänka på hur det kunde ha varit.

Detta betyder inte att jag inte har svackor eller att det inte är tungt ibland. Det handlar om att hämta kraft i det goda för att orka det andra. Att glädjas åt det lilla framsteget oavsett hur jämnåriga presterar.

Och störst av allt är kärleken ❤️

Kommentera

