Lita på oss…

How does a NYC lawyer say ”fuck you”?

”Trust me”

Denna förtjusande historia (”Truly tastless jokes” från förra århundradet) skrattade jag lite lätt åt då. Idag fastnar skrattet i halsen. 

För när jag efter upprepade försök att få ett bra svar på hur skolan ska hantera svårigheter som uppkommit svarar läraren, givetvis stressad (men hey, jag har efterfrågat Planen rätt länge, det är inte mitt fel att hen inte svarat…) så svarar hen:

Du får helt enkelt lita på att vi löser detta

Och allt jag hör är FUCK YOU! för ingen plan visas upp och allt de säjer när jag frågar är men han är ju så glad och skrattar med sina kompisar? Han är en så trevlig och mysig kille…

Hemma våndas han över att gå till skolan. För det är så stökigt och bråkigt. Fast skolan säjer det är inte alls stökigt och rörigt. Att lyssna på barnets egen upplevelse är inte relevant.

Så nu boostar jag Smolk-grejer som nedan. Jag tänker inte vara arg. Jag tänker vara tydlig…

  
  

2 thoughts on “Lita på oss…

  1. Hej!! Tyvärr känner jag igen allt du säger…..skolan visar väldigt lite förståelse för ens barn. Man får vara jäkligt ”besvärlig” ibland….
    Och dina smycken….jättehäftiga och lite roliga faktiskt. ☺

Kommentera

