Ångest

Häromdagen hade jag ångest. Dagen började med en panikatack i bilen på väg till jobbet, stannade, samlade mig, åkte till jobbet och grät hela vägen.

Tog mina sista krafter, samlade mig, avbokade möten, höll ett viktigt möte. Ordnade vikarie till dagen efter, och åkte sedan hem, tog medicin, och sov i två timmar. Därefter var jag fungerande, men fortfarande matt. Dagen efter, sov jag, medicinerade jag, sov jag. Och idag är jag ok.

Det som slår mig är att mitt barn, han har ångest nästan varje dag. Han har ingen medicin. Han måste gå till skolan varje dag. Där han misslyckas varje dag. Där han är helt slut av att samla ihop sig och fungera i en miljö som inte är anpassad för honom. Om han förstod att han hade valet att stanna hemma, skulle han stanna hemma. Men han är otroligt regelstyrd, och regeln säger att man måste gå till skolan.

Jag hade ångest några timmar, det tog mig över ett dygn att återhämta mig. Han har ångest varje dag. När och hur ska han få sin återhämtning?

One thought on “Ångest

Kommentera

