Tystnaden

Tystnaden.

Jag är rädd för tystnaden mamma.
I tystnaden finns ju inget och då finns inte du och då blir jag så rädd mamma.
Även om jag tycker att alla ljud runt mig är skitjobbiga så hatar jag tystnaden.

Tystnaden gör ont inne i mig.
Den värker liksom.
I tystnaden är det ensamt o jag är livrädd för att vara ensam.

Tystnaden.

Den gör så att jag inte kan vara stilla för om jag rör på mig då prasslar det i tyget iafall.
Det är därför jag pratar hela tiden för jag blir rädd när det är tyst.

Tystnaden.

Den får mig att må illa.
Den gör så att hjärtat börjar slå hårdare o fortare o det känns läbbigt.
Den får min hjärna att snurra så jag blir alldeles yr.

Tystnaden.

När det är tyst i klassrummet o vi ska läsa i vår bok eller så…då känns det som att taket ska ramla ner på mig.
Det känns som om luften tar slut och då börjar jag prata bara för att få bort tystnaden.
Då säger läraren till mig att vara tyst och jag blir så ledsen,för jag prata ju bara för att jag är så rädd för tystnaden.

Jag kan inte sova,det är så tyst och då blir jag rädd.

Mamma kan du sjunga lite för mig.

Kommentera

