Tick tack

Ännu en natt utan sömn.
Ännu en dag med grubblande över hur, hur, HUR vi ska komma vidare.
Hur vi ska orka.
Hur vi ska överleva.

Jag hör överallt om hur det borde vara, hur man borde leva.
Och känner hur jag inte deltar i livet längre.
Vi lever utanför. Minut för minut. Tick tack.

Jag är glad för varje minut Du klarar att hålla ihop dig.
Varje gång Du äter utan att explodera för att det är ”fel”.
Varje gång Du kramar brorsan utan att det slutar med gråt.
Varje natt som Du faktiskt sover.

Det är märkligt egentligen, jag tror Du trivs med livet och att Du älskar oss högt.
Du har vänner Du gillar i skolan och på fritiden.
Vi andra har knappt några vänner kvar, vi är in i döden trötta och lever på sparlåga.
Du eldar på så det räcker.

Jag sover inte trots att Du just nu gör det.
För jag ser ingen lösning.
Tick tack.

 

 

One thought on “Tick tack

Kommentera

