Önskar mig en Helge

Förstår mer o mer varför jag älskade barnprogramet från A-Ö

Jag är ju lite som Hedvig..
Nyfiken.
En aningens förvirrad.
Spontan o frågvis o lite tokig.
Och alltid med en önskar om att få veta mer o lära mig mer men vet kanske inte alltid hur jag ska ta mig dit.
(Dessutom skulle jag må utmärkt av att bo så som hon gör 😉 )

Nåja..näsan växer förvissor inte på mig…rent fysiskt men bildligt talat..så tror jag den gör de när jag inte riktigt greppar situationen..(ska känna efter nästa gång 😉 )

”Systern” som kom besök påminner mig mycket om de som kommer med pekpinnar o åsikter om hur jag ska vara..tycka o tänka o genom åren har det funnits oändligt många som pekat åt alla håll o kanter.
Och som sedan när jag misslyckats inte stöttat o puschat mig utan ist än en gång påpekat hur ”FEL” jag tycker,tänker,är trots att jag gjorde som NI sa.

Inser att jag har lagt sjukt många år på att passa in..på att ”duga” o att göra rätt…ja..så som NI anser att rätt är.
Trots att jag vid upprepade tillfällen gått helt emot vad jag själv velat o tyckt.

Men åter till Hedvig.

Hon hade ju sina Bokstäver i Alfabetet som hon utforskade.

Det har jag också.
Fast inte alla bokstäver.

Just nu utforskar jag ADHD bokstäverna.
Försöker förstå o känna in hur dem är o funkar.

Med andra ord…
Jag utforskar en del av mig som jag flitigt tryckt undan o gömt i så många år för att inte vara ”FEL”

Att få en diagnos i min ålder är lite som att hitta sig själv.
Jag har inte bett om en utredning för att använda de som ursäkt för att en del i mitt liv blivit som det blivit.
Eller att använda de som en ursäkt att inte kunna gå vidare.
Jag har valt att utreda för att jag innerst inne vet att jag inte är ”FEL”.. men också för att finna mig själv.
Jag funkar bara lite annorlunda på en del områden.
Jag är jag..Jag är inte ADHD..de bokstäverna är en del av mig …

Lever man i AnnorlundaLandet som vi i min familj gör o som många av mina underbara vänner gör så kan varje ny dag vara som en ny bokstav att upptäcka.
En del av oss uppfinner hjulet om o om varje dag medans en del av oss greppar just de där o sen går vi vidare men kör fast i annat.

Oftast i sånt som Ni ” Icke Felaktiga” ser som självklarheter o petitesser.

Här kommer Helge in…

Tänk va bra de hade vart att ha Helge att rådgöra med när tankarna tränger på o man inte kan sortera för intrycken är för många.
( kanske skulle testa att ropa upp i skortenspipan nu när jag har en 😉
Tänk va bra de hade vart att ha Helge när man behöver en stöttade o vägledande hand men som inte styr o ställer med en eller sänker en när de än en gång blev lite tokigt.
Tänk att få ha en Helge som inte ger upp
Tänk att få ha en Helge som trots mina bokstäver kan tycka om mig o låta mig få lov att vara just den jag är.
Trots mina bokstäver

Önska jag hade en Helge i mitt liv ❤

Kommentera

