Hur jag vet att nånstans i allt måste jag göra något rätt

Min lille älskling, Sonen, har just ett fult utslag som behöver smörjas. Sånt som barn får ibland. Det är inte allvarligt men kan inte läka ut på egen hand eftersom han kommit på att tvätta det många många ggr per dag för att ta bort det, något som bara gör det värre och värre.

Jag började med att smörja i sömnen med melatonin och alvedon i kroppen eftersom han verkligen avskyr att vara kladdig. Den normalt oväckbare Sonen vaknar men är för trött för att protestera. #win!

Inser på morgonen att det inte kommer räcka. Inte så mycket ”win” längre…

Jag försöker förklara. Att man måste smörja, annars blir man sjuk på riktigt (vilket är helt sant) och det kommer blod (självsprickor) osv. Någonstans i detta måste det gå fram för han slutar protestera högljutt och låter mig försiktigt sätta en klick på första stället.

Han kastar huvudet bakåt och illvrålar som jag bränt honom. En skur av slag kommer som jag backar undan från.

Jag sätter mig på pallen igen och ber honom mjukt komma så vi kan fortsätta.

Det är då jag vet att jag måste göra något rätt mitt i allt för han kommer och står nära och låter mig fortsätta

Han kan inte hålla frustrationen tillbaka så det kommer fler vrål och slag men han kommer tillbaka själv. #winwinwin 🙂

Kommentera

