Förlåt!

Förlåt mig att jag gör såhär mot dig. Jag ville aldrig det här… men omständigheterna tvingar mig till denna åtgärd. Jag är jätteledsen över detta.

Idag har jag varit hos dig och hälsat på. Du var trött och hängig och personalen sa att du varit vaken sedan kl tre inatt. Det är inte första gången det blev såhär efter att vi börjat med medicinen. Det blev inte som jag tänkt… all din glädje har försvunnit.

Du är min solstråle, har alltid varit den gladaste i familjen. Nu känns det som jag har tagit detta ifrån dig. Dina lysande ögon är glanslösa. Du sitter oftast tyst och ser frånvarande ut. Mitt mammahjärta blöder. Älskade vän förlåt mig.

Varför skall det vara såhär? Bara för andra inte förstår sig på dig och ditt funktionshinder – är det du som måste medicineras för att få lugn i själen. Det är nåt som är galet fel med detta samhälle! Det är de som borde äta medicinen! Du har inte gjort nåt fel, du vill bara bli förstådd och bli rätt bemött. Jag tror inte på att man kan medicinera ett beteende. Allt har med kunskap och bemötande att göra. Bara för andra inte vet hur man gör, straffas du. Det är inte rättvist! Förlåt!

Allt jag velat för dig är att du får leva ett lyckligt, bekymmersfritt liv och ha roligt, att kunna leva som andra utan tvång, utan psykisk stress. Men det blev inte riktigt som jag tänkt. Du har fått gå igenom så himla mycket och jag undrar om det nånsin kommer att bli bra. Jag orkar inte se dig såhär, frånvarande utan glädje. Det känns som ett ljus har slocknat.

Jag hoppas att detta enbart är övergående – jag måste tro det, annars blir jag galen. Älskar dig och vill dig väl, men just nu vet jag ingen annan utväg än att göra såhär. Tänker på dig dag och natt. Älskar dig!

Kram, din mamma

One thought on “Förlåt!

  1. Vet hur de käns så fruktansvärt fel lider me alla adhd drabbade o oförstående satmaror som letar fel på allt de gör.

Kommentera

