Den andra sidan av myntet…

Ingenting i världen kommer göra att jag inte önskat Sonen att slippa sin funktionsnedsättning. MEN…

En av de fantastiska saker som trots allt är ett resultat av Sonens svårigheter och vår familjs inträde i ett annorlunda liv är alla de fina människor som jag träffat just för att de också har erfarenheter av barn med AST. Att göra det har öppnat mitt sinne för hur olika liv kan vara och jag har träffat människor jag annars inte hade mött. Det är jag väldigt tacksam över eftersom det gjort mig till en bättre människa.

En sådan grupp är mammorna på Annorlundalandet som varje dag ger mig nya saker att fundera över och vi följer varandras livsöden genom vått och torrt, i glädje och sorg.

Ett annat fenomen är att vi börjat skapa oss en vänsläkt av personer som vi blivit vänner med pga Sonens diagnos eller såna som bevisat att de är riktiga vänner genom att ha orkat stå kvar når det varit som tuffast.
Innan barnen var vi väl som folk är mest, vi hade ett gäng vi hängde med och tidigare i livet har både Pappan och jag varit aktiva på alla möjliga vis. När de tuffare tiderna kom visade det sig ganska snart vilka som var verkliga vänner…

Ett tredje fenomen som värmer i hjärtat är när en oväntad person visar sig ha större förståelse än väntat. Det kan vara allt från kollegan som visar sig ha jobbat som assistent innan hen sadlade om till den sympatiska expediten på herrekiperingen ( Sonen och jag köpte strumpor till Pappan) snabbt insåg läget och frågade Sonen ”ska jag göra paket som du kan ge till pappa?”. Överlycklig gick Sonen därifrån med en hel hög paket eftersom hon dessutom slagit in varje strumpförpackning i eget paket 🙂

Alla de här människorna värmer mitt hjärta och utan Sonens svårigheter hade jag inte lärt känna dem eller ens vetat att de fanns ❤ !

Kommentera

