Svek

Än en gång river besvikelsen som vassa kattklor inom Dem.

Kompisarna som än en gång lovat upp sig på lek o skoj..
Sviker..om o om igen.

VARFÖR ??

Mina barn har fått lära sig att om dem blir förhindrade eller sjuka och inte kan delta i de dem lovat upp sig på får snällt ringa och meddela detta.

Tycker att det handlar om sunt förnuft och respekt.

Men verkar varar rätt ensam om den inställningen…för samtliga klasskompisar till mina barn beter sig lika märkligt.
Även andra barn som dem lärt känna uppför sig märkligt..
Plötsligt ränner dem snudd på ner ens dörr,sms:ar frenetiskt o träffas ofta o leker o har kul..för att sen helt plötsligt bara försvinna.
När jag frågar varför Ni inte leker eller hörs av..så vet Mina inte varför..
Kompisen svarar inte när dem ringer.
Kompisen nonchalerar dem på skolan.
Kompisen fryser ut dem inför andra..
Kompisar som t.o.m hånar o kränker dem inför andra.

MEN ??!! kan man enkom skylla på barnen..är det inte NI vuxna o Er uppfostran som brister.
Barn gör inte som Vi säger..barn gör som Vi gör..
Prata med Mig på skolgården när Vi väntar på våra barn funkar fint..
Men att sen ränna på den lokala affären med näsan i vädret o låtsas som om Jag inte existerar..de upplever Jag ofta.

Vänd för en sekund på situationen.
Hur hade Ditt barn känt de om min son lovat komma o sen struntat i att dyka upp..hör inte av sig..svarar inte när Ni ringer..eller sms:ar..???
Hur hade Du känt det när Du sett förtvivlan o besvikelsen i Ditt barns ögon ??

Men än en gång finner Jag ut en lösning för att försöka kompensera den skada Ditt barn tillför Mitt.
Än en gång torkar Jag tårarna och kramar om tills oron o besvikelsen stillat sig.
Än en gång får Jag  peppa o pusha Mitt barn så att självförtroendet som Ni som snällt trycker ner i skorna på Dem när Ni behandlar dem så här..inte rasar helt.

Tycker att alla Ni vuxna som läser detta ska ta Er en rejäl tankeställer för det kan vara Ditt barn som just nu gör detta mot någon annans barn..

 

Kommentera

