jag VILL INTE gå på fler möten!!!

vill inte! vill inte! vill inte!
jag känner mig som en treåring som ligger på golvet och skriker!
jag är så trött på det här!
jag är trött på att jaga andra människor så de gör sitt jobb!
jag är trött på att vara den som måste hålla koll på allt!
Jag kan inte lita på den gode mannens kunskaper för tyvärr så kan han inte allt!
Hittills har jag läst in mig på skollagen, LSS, genomförandeplaner, Socialtjänstlagen, försörjningsstöd, läroplaner för grundskola och gymnasiet, åtgärdsprogram, adhd, dyslexi, asperger, kognitiva funktionsnedsättningar, vårdbidragsansökningar, överklaganden till fk, förvaltningsrätten, anmälan till länstyrelsen, anmälan till socialstyrelsen, överklagat försäkringbolag, aktivitetsersättning, bostadtillägg….
Nu återstår det mer kring dagligverksamhet via LSS, försäkringskassans regler för aktiviteter och arbetsförmedlingens regler….

Ska man behöva vara jurist för att vara mamma till ett barn med npf?
Mitt i allt detta ska man sköta sitt eget jobb, sin egen hälsa, sin familj och att
få till en fungerande vardag för barnet med npf…..

Ska man verkligen behöva hålla koll på allt detta själv?
orka detta själv???

2 thoughts on “jag VILL INTE gå på fler möten!!!

  1. Jag känner också så. Orkar inte med alla dessa möten och ha koll på alla tider, datum, klockslag, uppdatera alla inblandade parter osv…men ngt sätt fixar jag det. Man har ju inget annat val. Vi är varken den första familjen och eller den sista som ska gå igenom denna karusell.
    Stor STYRKEKRAM till Dig!! 💜

Kommentera

