En mycket Modig 12åring

Träffade igår en härlig grabb som faktiskt är en av de modigaste personer jag nånsin mött i mitt 43 åriga liv.

Länge efter att han gått hem så log jag o att jag dessutom har fått chansen att börja lära känna hans mamma känns oerhört positivt.

Denna Modiga grabb..vi kan kalla han Putte…vilket självklart inte är hans rätta namn är
12 år har diagnosen ADHD samt Aspergers Syndrom.
Min son är året yngre och har diagnoserna ADD/ Aspergers Syndrom.

Är så glad att dessa två grabbar funnit varann.
För dem verkar komplettera varandra.

Min grabb är mer försiktig o tar inte för sig riktigt på samma sätt…medans härliga Putte han frågar rätt ut,är spontan o piggelin.
Men trots detta så tar Putte hänsyn o visar respekt för min grabb.

Har nog inte hört min pojke skratta så mycket o framförallt så hjärtligt sen Putte trilla in i hans liv.

Men det är inte Puttes diagnoser som gör han UNIK i mina ögon.

Inte heller att han är verbal o snacksalig eller spontan o framåt

Inte heller att han o min grabb funnit varann o funkar ihop..vilket självklart är underbart.

Nej…Det som gör Putte så UNIK i mina ögon är att han är en hon…fast han är en han fysiskt sett.
Putte har långt vackert hår som han gärna sätter upp i en fin hästsvans.
Han sminkar sina vackra ögon o han klär sig ”tjejjigt”.

Och han gör detta med en sådan självklarhet så man kan inte uppfatta han annat än en hon.

Just detta gör Putte så Modig i mina ögon.
Han vågar som 12 åring vara sig själv.
Trots sina hinder.
Trots andras elaka bemötanden.
Trots att han vet att andra kan vara väldigt dömande så vaknar han varje morgon o svidar om till tjej.

Putte borde få medalj för sitt enorma mod att våga vara sig själv.

Putte är en av mina hjältar. ❤

Kommentera

