Att sluta existera

Att sluta existera!

Livet har sedan diagnoser,utredningar,läkarbesök,Bup,fler utredningar,möten,hab,lss kom in i mitt liv gått i 100 knyck o man håller i sig för att försöka förstå,hinna med o ta in all info.

Man möter otaliga människor som tycker o tänker en massa.
Man pratar i telefon med människor som man faktiskt inte har en aning om vem dem är.
Du tvingas vrida dig själv in o ut,blotta dig ända in på skinnet,du bönar,ber,skäller o gråter bara för att det inte finns rätt kompetens o vilja ….

Men så vaknar du upp en dag o står o stirrar in i badrumsspegeln o undrar vem fan de är som står där o glor tillbaka.
Vem är denna trötta ledsna kvinna med ringar under ögonen,risigt hår, insjukna kinder o en uppgivenhet i ögonen.
Hon skrämmer skiter ur dig.

Du står där o stirrar en lång stund och helt plötsligt går de upp för dig.
Det är ju Du..
Paniken växer.
Rädslan lamslår dig
Tårarna bryter fram o man känner
skam,skuld,en massiv trötthet som rammar dig fullkomligen.

Vart tog Du vägen.
Var nånstans under denna resa hoppade du av tåget o slutade existera?

Du står där o bara glor tillbaks på denna spegelbild som är Du.

Tills du hör
-Mamma !
Och bilden suddas ut.
Du vaskar av dig o harklar dig.
Sväljer din klump i halsen o blinkar bort tårarna.

För att möta en ny dag med alla dessa förbannade fighter.

Många gånger har jag tänkt tanken att jag önska slippa denna situation
Att jag inte vill ha dessa måsten,krav o oändliga samtal o möten med människor som heller väljer se alla hinder ist för samarbete o förståelse.

Men då hade jag inte heller varit mamma till ett UNIKT barn o Dig skulle jag aldrig vilja vara utan.

Så jag rätar till den mask jag satt på mig.
Sträcker på ryggen.
Tar på mig de dubbla vantarna ,silkessidan när jag handskas med Dig mitt unika barn o Hårdhandskarna när jag fightas för dig..

Så nu är jag redo för ännu en rond.

En dag så ska jag hitta mig själv igen.
Tills dess är Jag din ryggrad,din röst,ditt stöd.

och Du…. Du är mitt UNIKA barn ❤

8 thoughts on “Att sluta existera

  1. Åh så vackert o klockrent skrivet! Kunde vart mig du skrev om….får jag låna texten till min blogg, jag skriver självklart ut ditt namn ”kvastfia” ( om du vill?)

    • absolut får du det MEN även Annorlundalandet´s blogg ska finnas med…en underbar grupp kvinnor med kunskap lika stort som universum om att leva med barn med särskilda behov..dessutom mina finast vänner.jag läser gärna din blogg oxå…kan du bjuda in mig ??

  2. Så underbart skrivet och det kunde lika gärna vara jag som skrivit det!
    Mitt hjärta gjorde en volt när jag läste denna, för jag känner igen mig så väl.

Kommentera

