”Mitt barn ska dricka mjölk i skolan”

Var på föräldramöte häromdagen. Där diskuterades både det ena och det andra. Sedan tog läraren upp att vissa barn inte dricker mjölk i skolan, och undrade hur föräldrarna ställde sig till det. Då var det några föräldrar som sa att deras barn ska dricka mjölk i skolan. Underförstått att läraren och assistenten skall se till att de gör det.

Image
Jag satt där jag satt och tyckte att mjölk var en rätt värdslig sak. För mig är det många andra saker som jag prioriterar att läraren och assistenten gör. Fick sedan höra att min son dricker vatten i skolan.

Jaha, men då ger jag honom mer mjölk hemma. Problem solved.

One thought on “”Mitt barn ska dricka mjölk i skolan”

Kommentera

