Semester

Det är semester! Det är verkligen skönt men ack så tärande det är att alltid ha barn som är vakna!!

Trots både melatonin och theralen så somnar yngsta sonen (7 år och autism/adhd, mm) vid 23 och yngsta dottern (autism och adhd, mm) ska efter det se på ”sin” film. Först då kan jag och mannen ägna oss åt våra två äldre barn på 15/16 år (varav äldsta dottern har AS).

Samtidigt ska det styras upp vid datorn där yngsta dottern sitter och vi får avbryta ”vårt” stup i kvarten! När hennes film är slut är det tandborstning och toabesök och sedan hopp i säng. Samtidigt ska äldsta dottern ”styras upp” med direktiv inför sänggående.

Väl i säng så ska yngsta dottern, som varannan natt sover med mig, och varannan med mannen, i vår dubbelsäng, kolla på minecraftklipp på youtube, två stycken. Sen kan hon hon somna!

Vanligtvis så somnar hon runt 00-00:30, men nu under under sommaren är hon ca 01:30.

Yngsta sonen strular också vid sänggående och han kliver upp för dagen omkring 03 och kräver aktiv tillsyn.

Jag har varit sjukskriven för utmattningssyndrom med inslag av depression sen mars och har i sommar fått ett jobberbjudande som jag inte har kunnat tacka nej till…

Om två veckor ska jag ha möte med min nya chef och jag ser fram emot emot hösten med skräckblandad förtjusning.

I takt med att tiden går så blir jag medveten om att det inte blir lättare med åren. Mina barn kommer alltid att vara speciella! Väldigt speciella! Väldigt underbara!! Men samtidigt väldigt krävande.

Hur ska man orka i ett framtidsperspektiv? På något sätt, så måste man hitta en balans i tillvaron! Jag är inte där ännu, men med denna insikt så är jag en bit på väg!

Njut när nu kan –
Kämpa när ni måste!

20130723-230751.jpg

20130723-231024.jpg

20130723-231318.jpg

Kommentera

