Till min dotter

Idag är en sån där dag…många tankar som far genom mitt huvud.

Jag skriver mycket i dagboken just nu…för att få ordning på tankarna. Jag skriver även en ”dagbok” för varje barn…nåt som de kan få när jag en gång inte finns längre.

Jag bläddrade lite bakåt i tiden och läste ett inlägg som jag tänkte dela med mig. Skrev detta för nåt år sedan:

”Livet är tufft. Jag undrar när ditt liv blir bra nån gång?
Förlåt att jag inte orkar vara där för dig 24/7. Jag vill att du hittar ditt eget liv, att du kan känna dig trygg med andra.
Jag kommer inte finnas för evigt och jag vill att du är i bra händer när jag väl lämnar in.
Hade önskat att du hade en bättre relation till din pappa och syster, men livet är inte alltid som man vill.
Du är en härlig varelse och jag har lärt mig mycket genom dig och pga dig.
Önskade jag hade mer kraft att hjälpa dig genom dessa tunga tider. Jag gör så gott jag kan. Kram min solstråle, din mamma”.

Det känns lika aktuellt än idag.

Kommentera

