Frustration och positiv tänk

Det är måndag. Dagen efter jag hälsat på min dotter och haft trevligt – på hennes villkor.

Men som många måndagar så känner jag mig trött och ledsen och frustrerad. Idag dök det upp en annan assistent än vad som stod på schemat. Jag vet inte hur många gånger jag har tjatat om detta…min dotter måste veta vem som jobbar med henne, man kan inte bara dyka upp utan förvarning.

Jag är så eländigt frustrerad över assistansen så jag nästan kräks. Jag önskade jag kunde flytta till en annan planet och bara glömma allt runtomkring… Tyvärr så sitter jag fast här. Och det är min dotter som är den utsatta… Jag känner med henne och jag kan förstå när hon får sina utbrott…jag skulle oxå reagera så om jag hade blivit bemött på det viset.

Det positiva i det hela är att vi snart kommer byta bolag, då kommer vi ta bort respektlösa assistenter som inte förstår sig på sitt jobb. Min dotter har rätt att bli bemött på ett respektfullt sätt oavsett handikapp.

Min dotter har haft många assistenter….ingen höjdare för henne. Att hitta bra assistenter med rätt kompetens och inställning till sitt jobb, det är som att leta efter en nål i höstacken. Jag hoppas det blir bättre snart. Jag måste tänka positivt – för hennes skull.

Tänker på dig min solstråle!

Kommentera

