Plötsligt blir det väldigt uppenbart! Jag har har alltid sagt att det blir lättare ju äldre barnen blir…

Det är inte så… Det blir annorlunda, men inte lättare! Både lillebrors (7 år) och lillasysters (9 år) assistenter ska sluta, och nya ska/har tillsatts. De går på en väldigt bra skola, där jag aldrig behövt kämpa för att de båda ska få det stöd som de behöver (Autism/adhd). Det är fantastiskt skönt och jag vet att jag är lyckligt lottad!

Nu ska både lillebrors och lillasysters assistent sluta och plötsligt blir det så uppenbart. Mina barn, mitt allt, det värdefullaste som jag har, är enbart någon annans arbete. Så kommer det förbli…. Det är en jobbig känsla!

Kommentera

