Välkommen In.

Knacka på min dörr.
Stig in.
Den är öppen.

Öppen för dina ögon.
Öppen för din kritik.

Finner du nått?

Jo.kanske en dammråtta eller två.
Lite hår från Bill o Bolla.
Kanske har en strumpa missat tvättkorgen.
En liten klick tandkräm som kletats ut på handfats kanten..
Disken står kvar,tyckte de var viktigare att pusha grabben innan skolavslutningen..
Fasiken oxå ..missade att bädda sängarna o vika filten som hamnat på golvet.

Men om Du väljer att blunda för dammråttan,eller strumpan..eller katthåren..eller disken..
Så kommer Du att finna e familj som skrattar mycket.
Som gör mycket..bakar,lagar mat,leker,bygger,målar,cyklar,fiskar,handlar,googlar,spelar spel,gosar,pysslar om varann,skrattar,stöttar….

TILLSAMMANS..

För jag värdesätter min tid tillsammans med mina barn.
Dem lär mig varje dag nått nytt.
Dem får mig att varje kväll skriva in 3 saker i min ”positiva” bok ..
Dem ger mig skrattrynkor o gråa hår av deras bus o filuriga upptåg.

Tiden med dem är viktigare än att skura dasset så de skimrar
Eller att jaga dammråttorna med snabeldraken..
Diska..ja de gör jag på natten när tankarna kommer.

Jag väljer att prioritera mina barns tid o umgänge o jag vet att jag väljer rätt.

Så kom o knacka på min dörr..
Du är välkommen..
Dörren är öppen.

Du kommer finna..

Kärlek,omsorg o glädje bland tappade strumpor,diskhögar o katthår.

Så Välkommen in..

3 thoughts on “Välkommen In.

  1. Önska du bodde närmare så skulle jag titta in till dig varje dag going. Kram på er alla 3 ❤ ❤ ❤

Kommentera

