Jag ser dig

Jag ser dig. Jag ser dig fantastiska pedagog som ser mitt barn. Som ser de andra barnen också. Som ser barnet i hörnet som inte vill bli sett. Som ser barnet som bråkar, som leker lite bredvid, och barnet som ler så att kinderna gör ont, som är till lags och ändå krockar. Du som ser dem alla.

Vad är det du gör som inte alla andra gör? Hur räcker du till?

Att du inte drunknar i att utbilda, administrera, diskutera, konfliktlösa, uppfostra. 

Som en närvarande blinkande fyr på stormigt hav finns du där. Blinkar åt dem ibland. En blick, ett leende, en hand.

Så att de kan navigera. De kommer att hitta hem. Alla som har någon som du hittar hem.

 

2 thoughts on “Jag ser dig

  1. Tack Jennie! Vad härligt att höra att din son har det! Vårt barn har just nu en väldigt bra assistent och jag hoppas så att hon ska få fortsätta i höst. Jag vet att skolan behöver spara pengar igen.

Kommentera

