När nyckeln saknas !

Ibland blir jag riktigt förbannad…
Så arg så de nästan ryker ur öronen o naglarna på stortårna kröker sig..
Å de känns som om jag har bomber i armar o benen som vill ut men de finns inga öppningar.

När det blir så där argt o varmt o fel inom mig..
så vet jag inte hur man gör …för att släppa ut det arga.

Först blir jag helt ställd…Vadå Arg??…du är ju 11 år..å vi har ju aldrig sett dig arg…
Kan du bli arg ??? var min första tanke..

Sen fråga jag..varför kan du inte få ut det?

Det är precis som de sitter fastlåst inom mig..
Jag behöver nyckeln mamma för att låsa upp o få de ur mig…så som Lillebror gör..

Har han en nyckel fråga jag..

Då tittar grabben på mig o ler just så där finurligt som bara han kan å säger..

Mamma..han har en hel nyckelknippe…

Kan du låna en nyckel av han tror du..

Näää dem är specialtillverkade för var o en av oss..
Alla måste ha sina egna nycklar..

Mamma..hur hittar jag min egna nyckel för det är jobbigt att ha så mycket inom sig som inte kommer ut..

Önska av hela mitt hjärta jag kunde svara på detta o hjälpa min son att finna hans nyckel.

 

One thought on “När nyckeln saknas !

Kommentera

