Små små stick

Ibland är det småsaker som gör att det sticker till i hjärtat.
Som när Lillebrors bästa kompis mamma berättar om att de umgås lite med ett annat barns familj.

Och jag ser framför mig hur omöjligt det vore för oss att göra samma.
Hur bästisens småsyskon skulle bli livrädda av Sonens framfart.
Hur bästisens föräldrar skulle bli lite tysta.
Och hur det skulle bli en engångsföreteelse.

Jag sörjer egentligen inte umgänget så mycket för egen del, det är Lillebror jag unnar att inte växa upp såhär. Eller jo, det vore trevligt att umgås med folk på vettigt sätt ibland.

Små små ofrivilliga stick i hjärtat.
Mamman menar inget illa alls och vet inte hur det sticker till i mig.
Små små stick.

Att kärlek är så otillräckligt…

Kommentera

