Att inte räcka till

Jag står och tittar på dig.
Fylls av en enorm värme och kärlek men samtidigt en fruktansvärd smärta.

Jag förstår Dig inte…

Inser Mina egna problem och hinder mer och mer.
Är jag då rätt person att ta hand om Dig?

Kan jag ge Dig allt det Du behöver ??

Ständiga krockar o törnar för Oss båda.
Vi vill ju varann så väl men det blir så fel.

Älskar Dig härifrån till evigheten och hela vägen tillbaka

Men Jag räcker inte till

Mitt älskade barn Du är värd de bästa av allt.
Du är värd en glad o positiv mamma som orkar o förstår och som kan möta Dig i Ditt.

Vi skrattar dagligen tillsammans men inom oss bär vi en smärta o sorg…
Jag ser den i dina ögon.

Jag tror Du ser Min förtvivlan också.
Jag hoppas Du förstår att Jag gör så gott Jag kan.

Men den spindelvävstunna lina Jag balanserat på under så lång lång tid har brustit och Min osäkerhet växt sig så stor så Jag vet ej längre hur Jag ska göra..vara..fungera…för att räcka till för Dig och Dina svårigheter.

Kan man finnas till för nån annan…när man inte fungerar helt ok själv ??

Är Jag rätt mamma för Dig ??

Mitt hjärta brister.

3 thoughts on “Att inte räcka till

  1. Vill bara säga att du inte är ensam med dessa känslor. Tröttheten gör att man känner sig osäker. Vi gör så gott vi kan och du är säkert en jättebra mamma även om det inte alltid känns så.
    Kram K

  2. Du är visst en bra mamma! Du är nog bara slutkörd och behöver vila för att orka. Kram goa kvastfia!

Kommentera

