Det händer grejer

Just nu händer det grejer.

Sonen som alltid haft stora svårigheter med sin förmåga att prata säjer helt plötsligt hela meningar. Hela riktiga meningar. Och uttrycker egna åsikter. Starka såna. Om att han kan själv och vad han vill och inte vill. Och det är ju lysande utveckling!

Men det får mig att tänka på hur svårt det är att tolka en annan människas tankar när hen inte kan uttrycka dem. För det kan vara så att vi missat en hel del av hur han egentligen vill ha det.

För jag trodde skolan var toppen och kortis med. Och plötsligt vill han inte dit.
Min lille tuffe, tålige grabb som går till skolan så länge han kan stå upp har inte lust.
Vad sjutton står det för? Är det bara allmän utveckling och lite normaltrots eller har det hänt nåt?
Ingen aning för det kan han inte uttrycka. Eller så inser han inte att jag inte förstår det han tänker på.

Med stora uttrycksfulla ögon tittar han på mig och säjer jag vill inte till kortis, jag vill åka taxi till skolan och sen taxi hem
Inte så mycket att missförstå liksom.

Skolan rapporterar att allt är toppen.
Kortis likaså.

Är det månne längtan efter en varm skön vår som spökar?

Kommentera

