Måsten

Söndag igen! Måste jag nu igen?!

Varenda söndag, varje vecka, varje månad, år in år ut händer samma sak.

Denna rutin, detta ”måste” blir allt jobbigare… Tänk om jag fick slippa och ta det när jag känner för det och inte för att hon är van vid det och mår bäst av rutinerna.

Hur många föräldrar hälsar på sina utflugna barn varje vecka regelbundet? Tror inte att det är många… iaf inte de med friska barn.

Jag får dåligt samvete för jag känner som jag känner…”det är upp till dig hur ofta du vill hälsa på”… Är det verkligen det? Om jag inte kommer som vanligt blir det kaos…det är redan en lång väntetid för henne på söndagarna tills jag äntligen dyker upp.

Ibland hatar jag verkligen dessa måsten! Det tar all glädje ifrån en. Idag är sån dag… Hoppas nästa söndag blir en bättre söndag.

Kommentera

