Att bry sig

Kan man verkligen bry sig för mycket ??

När man som mamma får höra av en myndighet att man
Lägger sig i….
Man bryr sig för mycket…
Man engagerar sig i allt….

Då blir man ganska fundersam.

Vad hade hänt om jag inte gjorde det då?
Och VEM skulle ha gjort det isf ???

Ska jag låta skolan som INTE funkar Ok för min grabb vara??
Inte jobbade på min andra sons ständiga värk i kroppen o trötthet?
Om jag inte sagt ifrån o höjt min röst när andra föräldrar sitter på föräldramöten o klämmer ur sig att
”på min tid sattes de störiga barnen i ett rum i källaren”
Eller..varför ska dessa barn få ta tid från våra normala barn?
Vem hade gjort de då?

Eller inte ifrågasatt de sociala myndigheterna när dem behandlar min son illa!!
Eller när den lille kommer hem med ett stort blåmärke på benet för att han blivit sparkad av en klasskompis så illa att du ser avtryck av sulan i blåmärket..
När slaget i magen o kränkningen blir för mycket så han i ren panik flyr skolan o rätt ut på isen ..

Ska man inte bry sig om det?

Oavsett om vi har barn med funktionshinder,fysiska handikapp eller barn som inga hinder eller handikapp har alls..
Så ska vi väll bry oss!!?

Är inte det ett åtagande vi tar på oss den dagen vi väljer att behålla de lilla liv som växer i vår mage.

Hade jag INTE brytt mig..
Då hade jag fått skit för de.

Var går gränsen för att bry sig för mycket ..eller inte alls?
Vad är Lagom..i LagomLandet Sverige?

Skitsamma..

Den dagen jag fick äran att bli mamma till dessa två unika underbara barn så valde jag också ansvar.
Och jag är stolt över att jag bryr mig,
Att jag är engagerad
Att jag ser o hör mina barn.

Dem är ju mina lanternor på ett ibland stormigt o svart hav
Deras underbara personligheter lyser upp mitt liv och tillsammans ror vi vår skuta i land.

Jag kommer aldrig att sluta bry mig..ALDRIG

 

2 thoughts on “Att bry sig

  1. Samhället sviker idag dessa personer. Vi har en stark lagstiftning som ska garantera goda levnadsvillkor men det finns ingen fungerande myndighet som säkrar upp detta. Kommunerna kan göra i princip vad som helst utan att ”straffas” för det. Rättssäkerhet=0. Så, tyvärr måste vi fortsätta kämpa för våra ”barns” rättigheter. Men, ju fler vi är och om vi går samman så blir vi starkare i vår gemensamma kamp! Rättsombud för FUB i Halland.

Kommentera

